F-16 Fighter Jet / 630mm
Krátce za sebou se mi "podařily" 2 Crashe:
1.5.2013
Rozhodl jsem se vyzkoušet umístění háčku pro mechanismus katapultu před nasáváním. Tím jsem se chtěl vyhnout drhnutí tohoto háčku, který byl předtím umístěn na břiše nasávání, o trávu při přistání. Přemístěním háčku ale došlo k jeho natolik výraznému posunu směrem vpřed a daleko od těžiště, že vystřelovací guma táhla letoun "za čumák" nízko nad zemí a model, který se pomalu dostával do vztlaku zachytil koncovkou levého křídla o zem a ve výsledném kotrmelci se utrhla tato koncovka a směrové kormidlo:
11.5.2013
Při opravě po prvém crashi jsem katapultovací háček vrátil zpět na místo asi do 2/3 vzdálenosti ve směru od špičky k těžišti. Start katapultem proběhl bez problému, let také, ale při přistávání za silného bočního větru došlo v minimální rychlosti asi 1m nad zemí k překlopení letounu a následkem toho pádu po pravém křídlu. Výsledkem bylo utržené pravé křídlo, prasklá pravá střední část trupu, utržená směrovka, utržené koncovky obou křídel, utržená páka serva ovládající levou polovinu výškovky a zkušenost, že s jetem, který má křídlo tvaru delta se špatně přistává za bočního větru.