BAe Hawk / 845mm
Ke crashi modelu došlo jednoznačně následkem mé chybné pilotáže. Po delší pauze, kdy jsem nebyl létat, jsem po prvých dvou úspěšných letech za nepříjemně chladného počasí přistoupil k dalšímu letu, který jsem už ale nezvádl : po průletu po zádech proti větru jsem model v této poloze otočil zpět k dalšímu průletu po zádech po větru. Na konci tohoto průletu jsem se rozhodl model pomalým půlvýkrutem dostat zpět do normální polohy, ale ouha ! Hawk buď ztratil letem po větru na rychlosti nebo se dostal do nějaké vzduchové bubliny a v momentě kdy byl v pozici nožového letu nemilosrdně zamířil po křídle z výšky asi 20m k zemi, a dokonce i v tomto pádu k zemi zrychlil.
Největší chybou bylo, že jsem model v poloze na zádech před započetím výkrutu nejdříve větším potlačením výškovky nenasměroval alespoň nějakých 20° směrem vzhůru. Dále pak samotný výkrut měl být proveden co nejrychleji, a to jak s ohledem na vítr v zádech, tak také proto, že Hawk neměl funkční kormidlo, které by takový manévr v pozici vodorovného nožového letu bezpečně umožnilo.
Výsledek crashe je na fotografiích. Hawka jsem chtěl hned vyhodit, ale ujal se ho Karel, který veří, že je opravitelný, a tak mu přeji, aby se mu to povedlo a brzy s ním začal létat..